loading...
ایران اوکی
مکس پین بازدید : 498 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

تبيان منتشر كرد؛


نرم افزار "قاصدك" كه محصول تبيان مي باشد،امكان گفتگوي اينترنتي و ارسال پيامك با اينترنت را به كاربران مي دهد.
به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،هدف از ساخت برنامه قاصدک سهولت ارتباط فارسی زبانان در بستری امن و مطمئن است که قادر به پاسخگویی به نیازهای روزمره همه افراد باشد. گسترش ارتباطات به ویژه به شکل نوشتاری ما را بر آن داشت تا امکانی را فراهم کنیم که در هر نقطه‌ ای با در اختیار داشتن تلفن همراه خود بتوانید از این امکان برای ارتباط با دوستان و اقوام استفاده کنید و برای آنان پیامک اینترنتی ارسال کنید، بدون اینکه نیاز به پرداخت مبلغی داشته باشید. این امکان برای شما و کسانی که برنامه قاصدک را نصب کرده باشند فراهم است. به این منظور توصیه می کنیم این برنامه را به دوستانتان و مخاطبین موجود در گوشی اندروید خود، پیشنهاد دهید.


در کنار این هدف اصلی برنامه قاصدک قابلیت‌های دیگری را اضافه نموده تا کاربران از کار با برنامه رضایت کامل داشته باشند. از جمله این امکانات، یکپارچگی برنامه با لیست مخاطبین موجود در دستگاه شماست که باعث می شود بتوانید افرادی را که در سیستم قاصدک عضو هستند به راحتی پیدا کنید. قابلیت مهم بعدی امکان بازیابی پیام های از دست رفته و حذف شده بر اساس تاریخ، نام مخاطب و کلمه ای خاص است. با استفاده از این امکان شما می توانید پیام هایی که در تاریخ مشخصی به شما ارسال شده است یا توسط شما ارسال شده را بازیابی کنید و در ضمن اگر پیامی را به دلیل عدم امکان اتصال به اینترنت از دست داده اید در هر زمان مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که سیستم قاصدک پیام های مربوط به یک روز قبل از اتصال به اینترنت را برای شما ارسال خواهد کرد.

براي دانلود روي تصوير زير كليك كنيد


قابل نصب روي اندرويد 2.2 و بالاتر

مکس پین بازدید : 444 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)

اندروید؛


بابرنامه آموزشی اندروید به راحتی و به صورت روان به زبان انگلیسی صحبت کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛  برنامه آموزشی برای صحبت کردن انگلیسی به صورت روان می باشد. این برنامه آندروید از تکنیک های مختلفی برای اینکار استفاده کرده است که به شما تضمین می دهد بعد از استفاده از برنامه فوق می توانید به صورت روان شروع به انگلیسی صبحت کردن نمایید. برنامه فوق در ابتدا به صورت متنی کلمه های مختلفی به شما نشان می دهد و سپس نوع تلفظ آن ها را به شما یاد می دهد. بعد از یادگیری تمامی کلمه ها شروع به قرار دادن آن ها در جمله می کنید. دقت داشته باشید که تمامی متن های موجود در این برنامه توسط سخنرانان حرفه ای صداگذاری شده است. برنامه فوق بوسیله داستان های تصویری و صداگذاری های حرفه ای، کمک بسیار زیادی در زمینه صحبت کردن به زبان انگلیسی به شما می کند.



 


حجم فایل : ۱.۳۰ مگابایت

ورژن : برای اندروید ۲.۳ و بالاتر

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

مکس پین بازدید : 372 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)
عبارت بالـا کنایه از رشوه دادن و به اصطلـاح دیگر حق و حساب دادن است. برای رشا و ارتشا اصطلـاحات زیادی وجود دارد که از همه مصطلح و معروفتر همین ضرب المثل بالـا و اصطلـاح «خر کریم را نعل کرد» است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در بعضی از کتب تاریخی آمده که فرستادگان خسرو پرویز پادشاه ساسانی که همه سبیل های کلفت داشتند چون به خدمت پیامبر رسیدند، حضرت فرمود : «من تشبه بقوم فهو منهم». به همین جهت مسلمین از آن تاریخ سبیل را کوتاه کردند و بر ریش افزودند.

در عصر صفویه بازار سبیل دوباره رونق یافت و سلـاطین صفویه به علت انتساب به «شیخ صفی الدین اردبیلی» چون خود را اهل عرفان و تصوف می دانستند و به همین سبب لقب مرشد کامل را اختیار کرده بودند، لذا غالبن سبیل های چخماقی و کلفت می گذاشتند و مریدان و پیروانشان را نیز به این امر تشویق می کردند.

کسانی که سبیل های بلند و چخماق داشتند ناگزیر بودند همه روزه چند بار به نظافت و آرایش آن بپردازند، زیرا اگر تعلل و تسامح می ورزیدند سبیل ها آویزان می شد و آن هیبت و زیبایی را که انظار دیگران به خود جلب نماید از دست می داد. سبیل پر پشت و متراکم وقتی به هم پیوسته می شد و جلـا پیدا می کرد که آن را چرب می کردند و با دست مالش می دادند.

آنهایی که قدرت و تمکن کافی نداشتند خود به این کار می پرداختند ولی سران و ثروتمندان افرادی را برای سبیل چرب کردن داشتند. کار سبیل چرب کن این بود که در مواقع معین که صاحب سبیل مهمانی رسمی داشت و یا می خواست به مهمانی برود دست به کار می شد و با روغن مخصوص سبیل را جلـا و زیبایی می بخشید. بدیهی است اگر از عهده ی سبیل چرب کردن به خوبی برمی آمد صاحب سبیل مشعوف و خرسند می شد و در این موقع سبیل چرب کن هر چه می خواست از طرف صاحب سبیل بر آورده می شده است.

به این ترتیب بود که اصطلـاحات  سبیلش را چرب کن ، سبیل کسی را چرب کردن، سبیل چرب شده و امثال آن مرسوم شد و کم کم رایج گردید.

البته امروزه این عبارت به نوعی حکم رشوه دادن را هم دارد.


باشگاه خبرنگاران

مکس پین بازدید : 554 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (1)
ارسال به دوست    نسخه چاپی نسخه چاپی   
تاکنون برایتان پیش آمده است جلوی آینه بروید و با خود حرف بزنید؟ از خود سوال بپرسید و از نگاه دیگران خود را نگاه کنید؟ اگر نشده به شما توصیه می‌کنیم این کار را یک بار هم که شده انجام دهید.

بازتاب زندگی


جلوی آینه، روبه‌روی خود بایستید و سوال‌هایی که در ادامه ذکر کرده‌ایم را از خود بپرسید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، تغییرات بیشتری در زندگی خود ایجاد خواهید کرد.

با پاسخ این سوال ها، همه تصمیمات و واکنش های شما به زندگی در آن روز تغییر خواهد کرد. 

هرروز جلوی آینه این سوال‌ها را از خود بپرسید

1.    چه کسی در مراسم ختم من از همه بیشتر برایم گریه می کند؟

به قول حمید مصدق: گاه می اندیشم، خبر مرگ مرا با تو چه کس می گوید ؟ آن زمان که خبر مرگ مرا، از کسی می شنوی، روی تو را کاشکی می دیدم!

در پاسخ به این سوال به افرادی می رسید که بیش از همه شما را دوست دارند و با صداقت به شما عشق می ورزند. بنابراین با آنها صادق و مهربان تر باشید. این فکر باعث می شود تا احساسات شما تغییر کنند.



2.    آیا به اندازه کافی در کنار افرادی که واقعا دوستم دارند، هستم؟ زمان کافی به آنها اختصاص می دهم؟


مطمئن باشید که خیر. اما بدانید این افراد به دلیل علاقه زیادی که به شما دارند، احساس خوب و انرژی زیاد به شما می دهند. حتی باعث می شوند تا به خود نیز احساس خوبی داشته باشید.



3.     دوست دارم چه کسی در مراسم تدفین من بیش از همه گریه کند؟


افرادی که به ذهن شما می رسند کسانی هستند که بیشتر مواقع آنها را نادیده می گیرید. شما شاید مراقب یا نگران آنها باشید اما احتمالا هرگز قدردان آنها نبوده اید. از این قدرنشناس بودن دست بردارید.



4.    آیا از گفتن محل کارم به دیگران احساس افتخار می کنم؟

اگر این طور نیست، باید کم‌کم به دنبال یافتن شغل جدید برای خود باشید. مقام و منصب آدم ها گذرا و موقتی هستند. پول هم یک روز هست و یک روز نیست. اما غرور انسان ها چیزی است که همیشه بوده و همیشه هم خواهد بود.


5.    آیا شغل من طوری هست که دوست داشته باشم فرزندم راه مرا ادامه دهد؟


برخی مشاغل هستند که به دلیل مشکلات زیاد، انسان ها دوست ندارند فرزندانشان راه آنها را ادامه دهند. دلیل آن نیز متفاوت است، سختی کار، ناامنی شغلی، حقوق کم، مشتری های غیرقابل تحمل و ... اگر مشغول کاری هستید که به فرزند خود توصیه می کنید هرگز آن را ادامه ندهد، چرا خودتان آن را انجام می دهید؟

بدون شک دوست دارید فرزند شما زندگی آرام و بی دردسری داشته باشد. خود شما هم لایق این نعمت ها هستید. پس یا آن کار را ترک یا مشکلات آن را برطرف کنید. همان طور که آینده بهتری را برای فرزند خود می خواهید، برای خودتان هم آینده بهتر رقم بزنید.



6.    آیا احساسات امروزم با دیروزم فرق دارند؟


باید این طور باشد. باید هر روز احساسات متفاوت از دیروز خود داشته باشید. هر چه قدر هم که کم و کوچک، اما نباید امروز و دیروز شما یک شکل و یک جور پیش بروند.



7.     آیا بیشتر از اینکه «بله» بگویم، «نه» می گویم؟


اگر این طور باشد باید بداند روزهای شما فرق چندانی با هم ندارند و این بسیار ناراحت کننده است. زیرا پس از مدتی انسان به روزمرگی می رسد و همه چیز به نظرش تکراری می شود.



8.    به جای زمان، پول هزینه می کنم؟


آیا برای جبران نبودن در کنار فرزند خود، یا شرکت نکردن در مراسم مدرسه او برایش اسباب بازی یا لباس می خرید؟ آیا می خواهید زمانی را به او اختصاص نداده اید رابا پول برایش جبران کنید؟ این را شاید در مورد افراد دیگر همچون همسر خود نیز انجام دهید.

یا اینکه برای خود یا خانه خود وسایلی می خرید تا کارهایتان سریع تر انجام شود، اما حاضر نیستید عادت های بد کاری خود را ترک کنید. یا دستگاه های بدنسازی برای خود می خرید تا در فرصت هایی که در خانه هستید ورزش کنید تا مجبور نشوید باشگاه بروید.

لباس ها گران قیمت اندام شما را زیباتر نشان نمی دهند. وسایل و اپلیکیشن و ... نیز این کار را انجام نمی دهند. شما نمی توانید با پول زمان های خوب و مفید زندگی خود را خریداری کنید. شاید بتوانید به طور موقت چیزی را در زندگی تغییر دهید، اما مطمئن باشید پایدار و دایمی نیست.

این را نیز به خاطر داشته باشید: فرزند شما بازی ویدئویی که برای او خریده اید را فراموش خواهد کرد، اما بعدازظهر شادی که در کنار یکدیگر دارید را هرگز فراموش نمی کند.



9.    آیا خود را یک «اسم خاص» می دانم؟


به طور مثال: من مخترعم. من سخن‌گوی قابلی هستم. من نویسنده ام.

اگر این طور است که زندگی خود را خیلی محدود کرده اید.

تصویر کلی از خودتان داشته باشید؛ اما به جای اینکه بر مهارت های خود تمرکز کنید، به ذات خود و به شخصیت خود توجه کنید. این باعث می شود تا مهارت های دیگر را نیز بیاموزید و فقط به یک چهارچوب خاص اکتفا نکنید. فعالیت ها، هیجانات و تفریحات متنوع را تجربه کنید. خود را با کاری که انجام می دهید محدود نکنید. خود را قاب‌بندی نکنید. هرگز به خود برچسب نزنید. فردی باشید که فعل های گوناگون دارد و می تواند تعداد آنها را افزایش دهد.



10.    آیا من باعث می شوم تا دیگران حس خوبی به خود پیدا کنند؟


تحسین و تشویق های ناخواسته تاثیر بسیاری در روحیه انسان ها دارد. هر روز همه انسان ها حداقل یک کار خوب در زندگی خود انجام می دهند. سعی کنید خوبی های آنها را ببینید و برای این مزیت، آنها را تشویق و تحسین کنید. این باعث می شود تا حس خوبی به خود و به زندگی پیدا کنند. در نتیجه شما نیز انرژی مثبت بیشتری از آنها دریافت خواهید کرد. این یک معامله دوسر سود است. خود را از آن بی نصیب نکنید. 



11.    آیا خود را می ترسانم؟


اگر نمی ترسانید که عالی است. البته کار مهمی هم نکرده اید، زیرا همه باید این طور باشند.

خود را با نگرانی از آینده، مرگ، مشکلات مالی و ... نترسانید، بلکه به مسایلی فکر کنید که باعث می شوند از انجام کارهای خوب خود هیجان زده شوید. کارهایی که با خوشحالی به خود بگویید: وای خدای من! باورم نمی شود این کار را انجام داده ام.

همه انسان ها ترس های متعددی در زندگی شخصی خود دارند. اما نباید اجازه دهید این نگرانی ها شما را عصبی یا ناامید کنند. با هر ترس و نگرانی که برای انسان ایجاد می شود، یک بار در درون خود می میرد. بنابراین، ناخواسته خود را در مرگ تدریجی گرفتار نکنید.

شما زنده هستید و باید به معنای واقعی کلمه زندگی کنید. هر انسانی فقط یک بار فرصت زندگی کردن دارد. قدر آن را بدانید.

مکس پین بازدید : 687 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)
این مایه حیات گاهی آنفدرها هم که فکر میکنیم خوب نیست.

بازتاب زندگی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد كه در جمع خانواده یا آشنایان تان درباره انواع و اقسام رژیم های غذایی، روش های پاكسازی و سالم سازی بدن با دوستان تان صحبت كرده و انواع و اقسام رژیم های غذایی پاكسازی را به یكدیگر معرفی كنید. با جستجویی ساده در موتورهای جستجوگر اینترنت درباره فواید آب و میزان نوشیدن آن در روز، خواهید دید صفحه ها و لینك های مختلفی در این باره به شما پیشنهاد می دهد كه در برخی آنها نوشیدن ۸ لیوان آب در روز را به عنوان شیوه ای مناسب برای حفظ سلامت، نشاط عمومی و كاهش وزن می دانند و در برخی آنها مصرف بیش از اندازه آب و نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز را كاری غیر اصولی، غیر پزشكی و خطرناك برای سلامت افراد معرفی می كنند و اعتبار آن را زیر سوال می برند. متخصصان طب مدرن و سنتی هر یك دلایل متنوعی برای پرهیز از نوشیدن آب زیاد در طول روز دارند و افراد را به میانه روی در این زمینه دعوت می كنند. با این وجود هر یك از این مكاتب دلایل و توضیحات متفاوتی را در این زمینه ارائه می كنند. دكتر علیرضا عباسیان متخصص طب سنتی درباره دیدگاه های طب مدرن و سنتی درباره نوشیدن آب توصیه هایی را با خوانندگان سیب سبز در میان می گذارد.

وقتی آب سمی می شود

درمانگران و متخصصان طب سنتی بر این باورند كه هر ماده ای تا حدودی خاصیت غذایی دارد. وقتی میزان آن ماده بیشتر شود در طیف دارو قرار می گیرد و وقتی این میزان خیلی زیادتر می شود از حد دارو فراتر می رود و به سم تبدیل می شود. به عنوان نمونه، شكر یك نوع غذا و خوراكی است كه اگر دوز آن بیشتر شود از طیف غذا خارج شده و به طیف دارو وارد می شود. همه ما در شرایطی كه دچار افت فشارخون می شویم با كمی آب قند سرحال شده و بهبود می یابیم. در حالی كه مصرف بیش از اندازه از شكر برای همه خطرناك است و برای فردی كه مبتلا به دیابت است سم محسوب می شود. آب نیز از دیدگاه این مكتب همین شرایط را دارد و باید به میزان لازم و متعادل مصرف شود. چرا كه در شرایطی كه افراد بیش از اندازه آب مصرف كنند از آنجا كه باید مازاد آن را از طریق ادرار یا تعریق دفع كنند بخشی از املاح و مواد مفید بدن مانند سدیم و پتاسیم را نیز از دست می دهند و این مسئله به مرور بر سلامت آنها اثر می گذارد، به ویژه بر سلامت افرادی كه دچار مشكل و اختلال در عملكرد كلیه ها هستند و به این ترتیب دچار احتباس آب در بدن می شوند و این مسئله آثار بدی بر سلامت آنها دارد.

عادت هایی كه بیمارتان می كند

علاوه بر آنكه برخی رژیم های غلط غذایی یا دستورالعمل های طبیعی مانند نوشیدن آب ناشتا یا آب درمانی به منظور پاكسازی بدن می تواند موجب آسیب رسیدن به دستگاه های داخلی بدن و بروز بیماری می شود، برخی عادت های غذایی ما در طول روز به مرور زمان موجب ابتلا به بیماری می شود. بسیاری از مردم عادت دارند یك ساعت پیش از خوردن وعده غذایی آب بنوشند. این نوشیدن آب یك ساعت پیش از غذا اختلال هایی را به همراه دارد. وقتی به ساعت غذا خوردن نزدیك می شویم شیره معده ترشح می شود، بنابراین وقتی ما یك ساعت پیش از غذا آب می نوشیم موجب رقیق شدن شیره معده و حتی دفع بخشی از آن با آب می شویم و با این كار هضم و جذب مواد غذایی را با مشكل روبرو می كنیم. به این ترتیب مواد غذایی با هضم نامناسب به اخلاط خام تبدیل شده و به صورت چربی در بدن ذخیره می شوند.

نسخه های طبیعی كه خطرناك هستند

باورهای مختلفی درباره نوشیدن آب در میان مردم وجود دارد كه غالب آنها باورهای نادرستی است. به عنوان مثال بسیاری از مردم تصور می كنند نوشیدن آب ناشتا یا نوشیدن آب یك ساعت قبل از غذا به كاهش وزن آنها و از بین رفتن چربی های بدن كمك می كند. در حالی كه از دیدگاه متخصصان طب سنتی این باوری غلط است. وقتی فردی از خواب بیدار می شود و ناشتا سراغ آب می رود در حالی به بدنش آب می رساند كه بدن او به دنبال غذا می گردد. بنابراین بدن خیلی سریع آب را به عنوان غذا جذب می كند در حالی كه آب جنبه غذایی ندارد. پس در این شرایط اغلب افراد حالت تهوع و تپش قلب را احساس می كنند. با نوشیدن آب ناشتا و تكرار این روند مزاج اعضای بدن به مرور سرد و تر شده و فرد دچار بیماری ها و اختلال های ناشی از سوء مزاج سرد و تر می شود. بنابراین با ادامه این روند فرد دچار بیماری هایی مثل لقوه و رعشه می شود.

دیدگاه طب مدرن و سنتی درباره آب

درمانگران طب سنتی مواد غذایی و خوراكی ها را به سه دسته مختلف تقسیم می كنند. آنها بر این باورند كه انواع خوراكی ها و نوشیدنی ها به سه گروه غذاها، سموم و داروها طبقه بندی می شوند. در بسیاری از متون طب سنتی به این نكته اشاره شده كه هر ماده خوراكی می تواند یك یا چند خاصیت نام برده را داشته باشد. برخی مواد خوراكی خاصیت غذایی بیشتر و برخی خاصیت دارویی قوی تری دارند و گروهی هر دو خاصیت را دارا هستند.

بهترین زمان برای نوشیدن آب

از دیدگاه درمانگران طب سنتی بهترین ملاك برای نوشیدن آب، احساس تشنگی است. اگر بدن احساس كند به آب و مایعات نیاز دارد خود به خود این موضوع را خبر می دهد. بنابراین توصیه ما این است كه هر فرد وقتی احساس تشنگی می كند اب بنوشد به شرط آنكه حین غذا خوردن، یك ساعت قبل و یك ساعت بعد از غذا آب ننوشد. چرا كه نوشیدن آب در این فاصله زمانی موجب اختلال در هضم و جذب مواد غذایی می شود. از طرفی باید احساس تشنگی فرد واقعی باشد. گاهی افراد دچار تشنگی كاذب می شوند به این ترتیب كه تشنگی آنها به جای نوشیدن آب با نوشیدن یك فنجان آب گرم یا چای برطرف می شود. این افراد اصطلاحاً دچار بلغم مالح یا بلغم شور هستند كه هنگام تشنگی باید آب گرم بنوشند و بهتر است برای اصلاح مزاج و ایجاد تعادل در طبع شان به متخصص طب سنتی مراجعه كنند. اما در شرایط معمولی برای افرادی كه از سلامت بدن برخوردارند توصیه ما این است كه هنگام تشنگی آب بنوشند و اگر در شرایطی كه با خوردن غذای شور، خشك یا پرچرب، حین غذا خوردن احساس تشنگی كردند مقداری شربت سكنجبین بنوشند. نوشیدن شربت سكنجبین علاوه بر رفع تشنگی به هضم بهتر غذا هم كمك می كند. البته باید توجه كرد كه افراد مبتلا به دیابت نباید سراغ این شربت بروند و با میزان اندكی آب تشنگی شان را برطرف كنند.

مکس پین بازدید : 269 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی گفت: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای اینکه به دنبال تقویت سرویس‌های داخلی‌مان باشند و بودجه لازم را برای مرکز رسانه‌های دیجیتال فراهم کنند، به دنبال این هستند که امکان دسترسی مردم به وی چت و فیس بوک و ... فراهم شود.
به گزارش جهان، عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «کمیته تعیین مصادیق باید زیر نظر شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد»، اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی سیاست‌های کلی را تعیین می‌کند و این شورا نباید وارد کارهای اجرایی شود.

وی با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸ تشکیل شده و وظایف خود را بر اساس قانون مذکور انجام می‌دهد، اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی هم که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده قرار نیست که وظیفه نهادهای دیگر را بر عهده بگیرد بلکه باید سیاست هایی را اتخاذ کند تا نهادهایی که طبق قوانین وظایفی را در ارتباط با فضای مجازی به عهده دارند، به بهترین نحو وظایف قانونی خود را انجام دهند و اگر در مسیر انجام این وظایف موانعی وجود دارد، به‌عنوان عالی ترین نهاد مرتبط با فضای مجازی، این موانع را مرتفع کند.

وی افزود: اگر قرار باشد شورای عالی فضای مجازی به کارهای اجرایی بپردازد از وظایف کلانی که مقام معظم رهبری برای این نهاد تعیین کرده است، دور می‌شود، البته شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی می توانند سیاست های کلی حاکم بر فیلترینگ را در چارچوب قانون تعیین کنند و دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز خود را مکلف می داند که در چارچوب سیاست های کلی که توسط این نهاد تعیین می‌شود، به وظایف خود عمل کند.

مشاور قضایی دادستان کل کشور متذکر شد: شورای عالی فضای مجازی به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام بین نهادهای مرتبط با فضای مجازی تشکیل شده است و وظیفه آن این است که تدابیری را اتخاذ کند تا همه نهادهای ذیربط به حداکثر کارآیی خود برسند.

خرم‌آبادی با اشاره به فیلتر شدن اپلیکیشن وی چت، گفت: وی چت و نرم‌افزارهای مشابه آن ارتباطات صوتی، تصویری و متنی برخط از طریق تلفن همراه را بین کاربران فراهم می کنند و این نرم افزارها در بعضی مواقع، محتواهای مجرمانه بسیاری را رد و بدل می کنند که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که وظیفه آن جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه است، به دلیل خارجی بودن مسئولان این شبکه‌ها امکان انجام وظایف قانونی خود را ندارد.

وی با بیان این که نرم افزارهای داخلی فراوانی شبیه وی چت در کشور وجود دارند، گفت: مسئولین کشور باید تمام تلاش خود را جهت تقویت و ارتقاء کیفیت این نرم افزارها بکارگیرند تا این نرم افزارها بتوانند نیازهای داخلی و خارجی شهروندان کشورمان را تأمین کنند؛ در این صورت دیگر نیازی به نرم افزارهای پرخطر خارجی شبیه وی چت نخواهیم داشت.

خرم آبادی تاکید کرد: مسوولان کشور ما نباید با گفتار و رفتار خود مردم را به استفاده از بسترهای ارتباطی بیگانه تشویق کنند؛ چرا که نهادهای قانونی کشور، کنترلی بر سرویس ها و نرم افزارهای خارجی ندارند و مدیران این سرویس ها از قوانین و مقررات کشور ما پیروی و تبعیت نمی کنند و علاوه بر این بسیاری از این شبکه ها، ابزار تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می شوند و برخی از مسئولین ما از این موضوع غافل هستند یا تغافل می کنند.

وی افزود: اکثر سرویس های مذکور این قابلیت را دارند که اطلاعات کشور ما را که در بین کاربران رد و بدل می شود، جمع آوری و تحلیل کنند و در اختیار بیگانگان قرار دهند و این خطر بزرگی برای کشور ما محسوب می شود. دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی افزود: معمولا هیچ کشوری اجازه نمی دهد که ارتباط بین شهروندانش در بستر امکانات خارجی انجام شود. من نمی دانم چرا برخی از مسئولان اصرار دارند که شهروندان ما را به سوی سرویس های خارجی سوق دهند. وزارت فرهنگ و ارشاد که مرکز بزرگی تحت عنوان مرکز رسانه های دیجیتال را در اختیار دارد باید تلاش کند که سرویس های داخلی را که شبیه وی چت است تقویت کند تا مردم نیازمند سرویس های خارجی مانند وی چت، وایبر، واتس اپ، تانگو، کوکو و ... نباشند.

مشاور قضایی دادستان کل کشور درباره سرویس های داخلی موجود در کشورمان همانند وی چت گفت: مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد هر ساله نمایشگاه هایی را برگزار می کند که در این نمایشگاه سرویس های داخلی مشابه وی چت به عنوان سرویس های نمونه معرفی می شوند و جایزه دریافت می کنند، ولی متاسفانه تلاشی برای تقویت این سرویس ها به عمل نیامده است.

خرم آبادی افزود: به خاطر دارم که در سالهای گذشته در نمایشگاه مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد نرم افزاری با عنوان "سیم کارت مجازی" معرفی شد که دقیقا همه امکانات وی چت را داشت و در آن زمان که این نرم افزار به عنوان نرم افزار نمونه معرفی شد، وی چت جایگاه آنچنانی را نداشت، ولی خلق کننده وی چت که یک دانشجوی چینی بود توانست با حمایت های مسئولین کشورش و اسپانسرهایی که داشت خود را به جایگاهی برساند که اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم این امکان را در کشور ایجاد کنیم که سرویس های داخلی مان مانند وی چت تقویت شود، باعث می شود به جای این که ما مصرف کننده پهنای باند اینترنت کشورهای دیگر باشیم کشورهای اروپایی به ما روی آورند و آنها از پهنای باند ما استفاده کنند. در این صورت است که ما به یک کشور مرجع در فناوری اطلاعات تبدیل می شویم.

خرم‌آبادی افزود: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای اینکه به دنبال تقویت سرویس‌های داخلی مان باشند و بودجه لازم را برای مرکز رسانه های دیجیتال فراهم کنند، به دنبال این هستند که امکان دسترسی مردم به وی چت و فیس بوک و ... فراهم شود که این موضوع در کوتاه مدت و دراز مدت ضررهای جبران ناپذیری را برای ملت ما در بر دارد.

وی درباره پاسخ به سوالی درباره این که آیا فیلتر شدن نرم افزارهایی مانند وایبر و واتس اپ و تانگو و ... در دستورکار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار دارد؟ گفت: این موضوع در دستور کارگروه قرار گرفته است و زمانی که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در رابطه با فیلتر شدن وی چت تصمیم می گرفت مقرر شد تا زمان تقویت نرم افزارهای مشابه داخلی، فیلتر شدن نرم افزارهای خارجی مذکور به تعویق بیفتد و در صورتی که نرم افزارهای داخلی بتوانند نیازهای ارتباطی مردم را تأمین کنند این موضوع مجددا توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار می گیرد.

مکس پین بازدید : 300 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

یکی از مدیران سطوح بالای دولت او نه تنها از تغییرات احمدی نژاد مصون ماند، بلکه دولت جدید نیز جایگاهش را بر مسند فعلی محکم تر کرد.
به گزارش مشرق به نقل از افکار نیوز، محمود احمدی نژاد رییس جمهور قبلی ایران به تغییر مدیران مشهور در سطوح گسترده مشهور بود. او حتی وزیران هر وزارتخانه را چندین بار عزل و منصوب می کرد. تقریبا می توان گفت هیچ مدیر و وزیری نبود که از تغییرات تصمیمات احمدی نژاد در امان مانده باشد.

موج تغییرات وزرای وزارتخانه ها در زمان محمود احمدی نژاد حتی کابینه او را به مرز انحلال کشاند. اما یکی از مدیران سطوح بالای دولت او نه تنها از تغییرات احمدی نژاد مصون ماند، بلکه دولت جدید نیز جایگاهش را بر مسند فعلی محکم تر کرد. این مدیر کسی نیست جز علی صالح آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار. این روزها سازمان تحت مدیریت او بیش ازپیش پذیرای نقدینگی در دست مردم شده است و شاخص هایش قله واحدها را یکی پس از دیگری طی می کند

علی صالح آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در سبزوار است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق، دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران، و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است

مکس پین بازدید : 292 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)
سرپرست تیم دانشنامه اهل بیت(ع) ضمن اشاره به گریستن آسمان در شهادت امام حسین(ع) و حضرت یحیی(ع) که هر دو سر از تنشان جدا شد، گفت: آسمان 40 روز هنگام طلوع و غروب خورشید، سرخ بود و این همان گریه آسمان بود.

به گزارش 598 به نقل از فارس، همزمان با فرارسیدن سالروز اربعین حسینی بر آن شدیم تا تحقیقی پیرامون واژه «اربعین» و تأثیر عدد چهل بر زندگی انسان‌ها داشته باشیم از این رو گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام امیرحسین ملک‌پور سرپرست تیم تحقیقات دانشنامه اهل بیت(ع) انجام دادیم. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

وی در ابتدا به بیان یکی از عللی که عدد چهل در این عالم تاثیرگذار است، پرداخت و اظهار داشت: تأثیر عدد چهل از عالم ملکوت و عالم بالاست و اثری که در آن عالم داشته باعث شده تا در عالم ناسوت و این عالم پایین هم اثرگذار باشد به طور مثال: در جلد سوم کتاب کافی صفحه 482 روایتی آمده است که خداوند وقتی می‌خواست خلقت آفرینش را آغاز کند چهل نور خلق کرد که عرفا از آن تعبیر به 40 منزل نورانی می کنند و  سالک باید در 40 نور سیر و سلوک کند.

* خداوند قبل از خلقتش چهل نور آفرید/ اکثر انسان‌ها نور را در حد نور خورشید می‌شناسند

محقق موسوعه امام حسین(ع) در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تصریح کرد: متأسفانه وقتی صحبت از نور می‌شود ما اغلب فقط می‌توانیم نور خورشید، لامپ و مهتابی را درک کنیم؛ یکی از توضیحات «نور» این است که وسیله شناخت است اگر در یک اتاق که تمام منافذ آن بسته باشد و نوری وارد آن نشود قرار بگیریم هیچ چیزی و هیچ رنگی را نمی‌توانیم تشخیص دهیم این نور است که باعث شناخت اطراف و رنگ‌ها می‌شود.

ملک‌پور عنوان کرد: نور، وسیله شناخت و معرفت در همه عوالم است؛ بنابراین خداوند قبل از خلقتش چهل نور آفرید تا مخلوقاتی که قرار است خلق شوند وسیله و راه شناخت آن عالم و خدا را داشته باشند چرا که در حدیث معروفی داریم که خداوند متعال می‌فرماید: من دست به خلق زدم تا شناخته شوم؛ در تفسیر آیه «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» همه تفاسیر روایی «لِیَعْبُدُونِ» را به «لیعرفون» تفسیر کرده‌اند.

وی به سخن جالبی از مرحوم فیض کاشانی اشاره کرد و گفت: مرحوم فیض کاشانی می‌گوید: خداوند متعال می‌توانست بگوید «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لیعرفون» اما ابتدا عبادت را عنوان می‌کند به این دلیل که ما معرفتی را می‌خواهیم که از راه عبادت باشد نه از راه‌های کاذب. لذا معرفتی که از راه عبادت باشد هدف خداوند است که فرد از طریق عبادت به معرفت خداوند برسد.

* ماهیت خلقت نورانی چیست/ نخستین وسیله شناخت خداوند

سرپرست تیم تحقیقات دانشنامه اهل بیت(ع) یادآور شد: حضرت رسول(ص) می‌فرمایند: اول نوری که خلق شد نور من و علی‌بن ابی‌طالب (ع) بود یعنی پیامبر و حضرت علی(ع) و تمام ائمه اطهار علیهم السلام و اولیای خدا دارای خلقت نورانی هستند؛ در کتاب شریف کافی یک باب در خلقت نورانی اهل البیت داریم که روایات فراوانی هم در این باب آورده در سایر کتابها هم به این روایات اشاره شده است. اما منظور از خلقت نورانی آن است که این انوار مقدسه، وسیله و راه شناخت ما به عالم بالا و خداوند هستند.

وی ادامه داد: اگر در سخنان پیامبر اکرم(ص) دقت کنیم در می‌یابیم که ایشان برای شناخت خدا و حقیقت دین، بیانات فراوان داشته و راه و روش معرفی کرده است. امام علی(ع) نیز دارای نور خاصی برای جانفشانی و دفاع از دین و حضرت رسول (ص) دارد، همچنین حضرت زهرا(س) هم یک معرفت خاصی را برای ما بیان می‌کند و آن هم معرفت و نور دفاع از ولایت است ایشان این معرفت را برای ما بیان کرده‌اند تا بتوانیم با اسوه قرار دادن حضرت، راهمان را برای رشد و سیر و سلوک پیدا کنیم و آن هم دفاع از ولایت است. همین‌طور تمام اهل‌بیت (ع) که با ایثار جانشان راه مبارزه با ظلم را به ما نشان دادند. از این راهنمایی‌ها تعبیر به نور می‌شود.

محقق موسوعه امام حسین(ع) در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تأکید بر اینکه برای ما مشخص شده است که معرفت و نور را باید از کجا بگیریم، عنوان کرد: اینکه حضرت رسول (ص) می‌فرماید اول چیزی که خلق شد نور من و امیرالمؤمنین بود یعنی اولین وسیله شناخت خداوند پیامبر (ص) و علی و اولادش هستند.

وی افزود: روایت زیبایی در این زمینه وجود دارد که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «إهتدوا بالشمس، فاذا غابت الشمس، اهتدوا بالقمر، و اذا غاب القمر اهتدوا بالزهره، و اذا غاب اهتدوا بالفرقدین»؛ با نور خورشید راه‌تان را پیدا کنید خورشید نبود نور ماه، سپس با ستاره زهره و بعد با نور فرقدین؛ دو ستاره‌ای که انسان راه را با آنها پیدا می‌کند حضرت فرمود: خورشید من هستم ماه، امیر المومنین (ع)، زهره، زهرای اطهر و فرقدین امام حسن و امام حسین علیهم السلام هستند بنابراین برای پیدا کردن راه باید سراغ ائمه اطهار (ع) رفت.

* خداوند چگونه در روز الست از تمام انسان‌ها پیمان گرفت

ملک‌پور در ادامه بیان داشت: استاد ما «سید هاشم رضوی هندی» شاگرد مرحوم قاضی(ره) بود، ایشان می‌فرمود: ما سه تا آب داریم 1ـ آب پاک، 2ـ آب نجس، 3ـ آبی که با نجاست ملاقات کرده اما اکنون نمی‌دانیم که کدام آب پاک است یا نجس. اگر بخواهیم وضو بگیریم فقط و فقط باید با آب پاک وضو بگیریم و شایسته نیست با دو آب دیگر وضو بگیریم چرا که وضو باطل است. استاد ما می‌فرمود: آب پاک همان اهل‌بیت(ع) هستند، آب نجس شیطان است و در این میان ما می‌دانیم عده‌ای با شیطان ارتباط داشته و به گناه آلوده شده‌اند که همان آب سوم است حال ما از کدام یک از این‌ آب‌ها می‌توانیم استفاده کنیم؟!

وی با اشاره به اینکه خداوند در ابتدای خلقت، چهل نور را خلق کرد وقتی هم که خلقت انسان‌ها را آغاز کرد مدت زمان آن مشخص نبود، اما مراحل آن 40 گانه بود، تصریح کرد: صفحه 27 جلد دوم کتاب کافی روایتی آمده است که زراره از امام باقر(ع) درباره این آیه سوال می‌کند: «وَإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قَالُواْ بَلَى» این میثاق چه زمانی بوده که براساس آن خداوند متعال ذریه حضرت آدم را از صلبش درآورد و سؤال کرد من پروردگار شما هستم یا نه؟

این پژوهشگر دینی ادامه داد: امام باقر(ع) فرمود: پدرم امام سجاد(ع) روایت کرده است خداوند وقتی می‌خواست حضرت آدم(ع) را خلق کند مقداری از تربت آدم را گرفت و آب «عذب فرات» را بر روی آن ریخت اما اینکه این آب چیست مشخص نیست اما به نظر می‌رسد آب مخصوصی بود، خداوند چهل روز آن را ترک کرد بدین وسیله چهل روز این آب در تربت حضرت آدم باقی ماند بعد آب دیگری به نام «ملح اجاج»؛ آب تلخ یا شور ریخت و چهل روز آن را ترک کرد وقتی این خاک، دو مرحله 40 گانه را پشت سر گذاشت خمیر شد، گل آدم سرشته شد خداوند یک حرکت به آن داد و ذریه حضرت آدم (ع) به صورت ذره از این خاک درآمدند و خداوند آنجا از آنها اقرار گرفت.

* عدد چهل، یک تاثیر چهل روزه در تمامی امور ما دارد

محقق موسوعه امام حسین(ع) گفت: کمی که جلوتر برویم به خلقت جسمانی بشر بعد از حضرت آدم (ع) می‌رسیم که در روایتی از امام رضا(ع) در جلد ششم کتاب کافی صفحه 17 آمده است که ایشان از امام باقر(ع) نقل می‌کند: نطفه در رحم مادر 40 روز می‌ماند بعد چهل روز به صورت علقه و چهل روز به صورت مضغه است و خلقت انسان به صورت چهل روز چهل روز تکمیل می‌شود.

وی یادآور شد: بنابراین عدد چهل، مراحل خلقت انسان را بیان می‌کند؛ چه خلقت نورانی عالم ملکوت و خلقت خاصان عالم، همچنین عدد چهل در خلقت حضرت آدم(ع) نیز مدخلیت دارد و در خلقت جسمانی انسان‌ها هم تأثیر داشته است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که با توجه به اتفاقاتی که در این عالم رخ می‌دهد عدد چهل، یک تاثیر چهل روزه در تمامی امور ما دارد.

* «انار»؛ میوه‌ای بهشتی که تا چهل روز قلب انسان را نورانی می‌کند

ملک‌پور در ادامه به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت صادق(ع) می‌فرماید اگر کسی چهل روز گوشت نخورد این موضوع باعث خلل در اخلاق و خلقتش خواهد شد و باید در گوش این فرد، اذان گفته شود پس خودداری از مصرف گوشت در طی چهل روز به خلقت انسان لطمه می‌زند یا اگر کسی میوه بهشتی بخورد مانند انار تا چهل روز قلبش بهشتی و منوّر می‌شود یا اگر کسی «بِه» بخورد خداوند چهل صبح زبانش را به حکمت باز می‌کند. غذای خبیث هم همین طور اثرگذار است مانند «شراب» اثر منفی در خلقت انسان دارد در روایت داریم اگر کسی شراب بخورد 40 روز نمازش قبول نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در «کتاب الأمالی» شیخ طوسی آمده است که حضرت می‌فرمایند: وقتی فرد مؤمنی از دنیا رحلت می‌کند زمین تا چهل روز برای او گریه می‌کند در بعضی از روایات مشخص شده که این گریه به شکل باد سیاه بود و یا رنگ آن تغییر می‌کند. همچنین در کتاب «کامل الزیارات» آمده است که امام صادق (ع) درباره حضرت سیدالشهدا(ع) می‌فرماید: آسمان فقط برای امام حسین(ع) و یحیی‌بن زکریا گریه کرد و برای هیچ‌کس دیگری گریه نکرد و 40 روز آسمان هنگام طلوع و غروب خورشید، قرمز بود و این بیانگر گریه آسمان بود.

* آسمان، زمین و خورشید چهل روز برای امام حسین(ع) گریستند

این محقق دانشنامه اهل بیت(ع) به بیان حدیث دیگری از صادق آل محمد(ع) در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: در حدیث 219 کامل الزیارات آمده است که امام صادق(ع) به زراره فرمود: ای زراره بدان «ان السماء بکت علی الحسین اربعین صباحا بالدم و ان الارض بکت اربعین صباحا بالسواد»؛ به درستی که آسمان چهل روز صبحگاه بر حسین (ع) به خون گریه کرد و زمین چهل روز به سیاهی گریست و خورشید چهل بامداد به کسوف و تیرگی و سرخی گریست.

وی گفت: از مجموع این روایات به دست می‌آید که مصیبت و داغ یک عزیز به ویژه فرد مؤمن تا 40 روز ادامه دارد لذا آسمان، زمین و خورشید و ماه اگر مصیبت بزرگ باشد گریه می‌کنند و گریه آنها نوع خاصی است. در جلد دوم «رجال کشی» صفحه 685 آمده که امام رضا (ع) به کسی که در قبرستان کار می‌کند سفارش می‌کند که بر سر قبر «یونس بن یعقوب» چهل روز یا 40 ماه هر روز صبح و روزی یک مرتبه آب بریزد. در روایت داریم که تا زمانی که قبر نمناک است عذاب در آن قبر وارد نمی‌شود این روایات دلالت می‌کند در مقام اعلی، عدد 40 در خلقت مؤثر بوده و در این عالم نیز در خلقت جسمانی، عدد 40 اثر داشته است. شاید بتوان گفت در عالم برزخ، چهل روز، چهل روز یک مرحله‌ای از تکامل برای انسان سپری می‌شود.

* سخن کسانی که چهل سالگی را سن کمال می‌دانند، صحیح نیست  

محقق موسوعه امام حسین(ع) با انتقاد از سخن برخی از علما مبنی بر اینکه عده‌ای معتقدند سن چهل سالگی، عدد کمال است بنابراین اگر انسان تا سن 40 سالگی به کمال رسید، رسیده است وگرنه تا پایان عمر دیگر به این مقام نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: این یک مطلب ذوقی است و نمی‌تواند صحیح باشد «عدد چهل» تاثیرگزار است اما نمی‌توان پذیرفت که اگر شخص چهل ساله شد دیگر پیشرفتی نخواهد داشت در حالی که بسیاری از افراد بعد از این سن به مقاماتی دست یافته‌اند. حتی در روایات افراد را تشویق به آموختن می‌کنند ودر روایت داریم که اگر فرد در کودکی چیزی نیاموخت و در سنین بزرگسالی به دانش آموختن بپردازد اگر در این حالت از دنیا برود شهید از دنیا رفته است.

وی یادآور شد: چون مصیبت آقا ابا عبدالله هر ساله، یک مصیبت جدیدی است نه تنها از دهم عاشورا چهل روز شروع می‌شود بلکه از اول محرم است. بر اساس روایتی که امام رضا(ع) از پدرش نقل کرده‌اند وقتی روز اول ماه محرم می‌شد ایشان محزون بود و گریه می‌کرد و لبخند روی لبانش نبود وقتی 10 روز می‌گذشت می‌فرمود امروز روز بکاء و مصیبت است و چون زمین، جمادات را درک می‌کند زمین فقدان حضور فرد مؤمن را بر روی خود مصیبت می‌داند.

*جنایت‌های وهابیون نمی‌تواند مانع زیارت اباعبدالله (ع) شود

ملک‌پور عنوان کرد: اما در خصوص حدیث امام حسن عسکری(ع) که زیارت اربعین را او علامات مومن بیان کرده. یک مطلب سیاسی وجود دارد و آن اینکه چون متوکل جنابات بسیاری در حق امام حسین (ع) انجام داد از جمله اینکه قبر آقا را به آب بست یا اینکه آن را شخم زد و دستور داد نبش قبر کنند و ... از این رو امام هادی و امام عسکری علیهماالسلام همواره به خواندن زیارت اربعین سفارش می‌کردند. در حال حاضر نیز با کشتارها و جنایت‌های فجیع که وهابیون انجام می‌دهند حساسیت و اهمیت موضوع همانند زمان ائمه اطهار(ع) است.

وی گفت: اینکه فردی به خودش بمب ببندد و آن را در میان زائران ابا عبدالله منفجر کند امری عادی نیست آنها می‌خواهند از زیارت امام حسین(ع) جلوگیری کنند بنابر این وقتی خواندن زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مؤمن ذکر می‌شود در حال حاضر هم این علامت، قوت دارد و بحمدالله مؤمنین به این درک و فهم رسیده‌اند که اکنون وقت آن است که زیارت آقا ابا عبدالله را پر رنگ‌تر و با جلالت و عظمت خاصی به سر تا سر عالم نشان دهند و به همه بفهمانند این جنایت‌هایی که در حق زوّار سیدالشهداء (ع) می‌شود نمی‌تواند مانع زیارت آنها شود.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
  • بهترین و بروزترین سایت تفریحی سرگرمی - بهترین و بروزترین سایت تفریحی سرگرمی در ایران" target="_blank" href="/Daily=101364"> بهترین و بروزترین سایت تفریحی سرگرمی (5)
  • عینک آفتابی مردانه" target="_blank" href="/Daily=101271"> عینک آفتابی مردانه (4)
  • عینک آفتابی مردانه" target="_blank" href="/Daily=101269"> عینک آفتابی مردانه (5)
  • تبادل لینک" target="_blank" href="/Daily=101268"> تبادل لینک (8)
  • خرید عینک آفتابی" target="_blank" href="/Daily=101168"> خرید عینک آفتابی (6)
  • خرید شارژ ایرانسل - اتو شارژ ایرانسل" target="_blank" href="/Daily=101167"> خرید شارژ ایرانسل (4)
  • لینک سی | تبادل لینک رایگان (520)
  • ایران گویا (742)
  • فون عروس و داماد - فون عروس و داماد" target="_blank" href="/Daily=101164"> فون عروس و داماد (5)
  • تبادل لینک هوشمند - تبادل لینک هوشمند" target="_blank" href="/Daily=101163"> تبادل لینک هوشمند (4)
  • همه چی درهمه از عشق بگیر تا جک و کلکل (271)
  • تبادل لینک - تبادل لینک سه طرفه رایگان" target="_blank" href="/Daily=101095"> تبادل لینک (3)
  • تبادل لينك سه طرفه - كاملا هوشمند، اتوماتيك و رايگان" target="_blank" href="/Daily=101094"> تبادل لینک (6)
  • جدیدترین رمزهای NOD32 (705)
  • تبادل لینک - تبادل لینک" target="_blank" href="/Daily=100892"> تبادل لینک (4)
  • سایت تبادل لینک - تبادل لینک رایگان" target="_blank" href="/Daily=100891"> سایت تبادل لینک (4)
  • گن لاغری مردانه" target="_blank" href="/Daily=100890"> گن لاغری مردانه (6)
  • تبادل لینک - سیستم تبادل لینک" target="_blank" href="/Daily=100889"> تبادل لینک (6)
  • خرید ساعت " target="_blank" href="/Daily=100888"> خرید ساعت دیواری فانتزی (4)
  • سایت تبادل لینک - تبادل لینک رایگان" target="_blank" href="/Daily=100887"> سایت تبادل لینک (5)
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 402
  • بازدید ماه : 402
  • بازدید سال : 9,578
  • بازدید کلی : 189,983