loading...
ایران اوکی
مکس پین بازدید : 267 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

برای محدود کردن دسترسی كودكان به سایت‌های پورنوگرافی

گروه فناوری: شرکت گوگل از به‌کارگیری فناوری جدیدی خبر داد که به واسطه آن جست‌وجوی سایت‌های پورنوگرافی کودکان دشوار می‌شود.
گوگل ۱۰۰هزار واژه غیراخلاقی را مسدود کرد
به گزارش دویچه‌وله آلمان، اریک اشمیت، مدیر اجرایی شرکت گوگل در گزارشی که در ستون آزاد روزنامه بریتانیایی "دیلی‌میل" چاپ شد نوشت: در تلاش برای محدود کردن دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان بیش از ۱۰۰ هزار واژه مورد جست‌وجو مسدود شده‌اند. این برنامه ابتدا برای کشورهای انگلیسی‌زبان پیاده می‌شود و بعد از آن ظرف ۶ ماه در بقیه کشورها و برای ۱۵۸ زبان دنیا نیز به کار گرفته خواهد شد.

بر پایه گزارش اریک اشمیت، شرکت گوگل و کمپانی مایکروسافت تلاش دارند تا از به اشتراک گذاشتن تصاویر غیر قانونی جلوگیری کنند. هر عکسی که در زمره عکس‌های غیر قانونی قرار گیرد از اثر انگشت دیجیتالی برخوردار می‌شود که باعث می‌شود برای همیشه فیلتر شود. اشمیت می‌گوید: نرم‌افزار جدید تمامی جست‌وجوهای گوگلی برای سایت‌های حاوی محتوای پورنوگرافی کودکان و همچنین سایت‌های لینک‌شده به این سایت‌ها را مسدود می‌کند.

این فناوری متعلق به شرکت مایکروسافت است. کارشناسان "یوتیوب" نیز در حال حاضر مشغول کار بر روی نرم‌افزار مشابهی برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای غیر قانونی هستند.۲۰۰ تن از کارکنان شرکت گوگل در طول سه ماه اخیر بر روی این پروژه کار کردند.

این خبر اندکی پیش از دیدار دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا با نمایندگان کمپانی‌های گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌های اینترنتی منتشر شده است. محور این دیدار تأمین امنیت اینترنت است. کامرون در ماه ژوئیه از شرکت‌هایی که موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی را ارائه‌ می‌دهند خواست، دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان را مسدود سازند.

دولت بریتانیا اکنون به شدت در تلاش است تا به دولتی پیشرو در رویکرد با اینترنت شناخته شود.
به عنوان نمونه چندی پیش شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی بریتانیا موظف شدند به هنگام پذیرش مشتری‌های جدید برنامه‌هایی را به صورت پیش‌فرض ارائه دهند که محتویات نامناسب برای جوانان زیر ۱۸ سال را فیلتر می‌کند. کسی که حاضر به نصب این برنامه نیست باید به هنگام عقد قرارداد این موضوع را به صراحت عنوان کند.
http://funmaxtv.mihanblog.com/
مکس پین بازدید : 252 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

   نوشته شده توسط: FUN MAX    



معاون وزیر ارتباطات از طرح آزادسازی واردات پهنای باند به کشور خبر داد و گفت: موافق هستیم که بخش خصوصی زیر نظر شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند اینترنت در کشور را تامین و توزیع کند.
 
به گزارش فارس، نصرالله جهانگرد امروز در حاشیه نشست برگزاری نوزدهمین نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات در حال تدوین است و این برنامه پس از تصویب مراجع قانونگذاری در این حوزه اعلام عمومی می‌شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: معماری مفهومی این شبکه انجام شده و در مراحل کارشناسی و بررسی در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی است که در نشست بعدی این شورا مورد بررسی و تصویب اعضا قرار می گیرد و این مصوبه سرلوحه اجرای شبکه ملی اطلاعات در سطح ملی خواهد شد.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری الکامپ نوزدهم گفت: در کلیات این شبکه اصول حاکم بر فناوری اطلاعات از بعد فرهنگی، اقتصادی، اجرایی و نیز رعایت مسائل امنیتی در چهارچوب ابلاغات مقام معظم رهبری گنجانده شده است، بخش اعظمی از مهندسی این شبکه انجام شده و چارچوب‌ها و اصلاحات لازم بر آن تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در برنامه پنجم توسعه اهداف کمی شبکه ملی اطلاعات تعیین شده اما در برنامه ای که هم اکنون در حال تدوین است با رعایت اعداد کمی، نحوه استفاده از این شبکه تدوین می شود.
 
وی با بیان اینکه تدوین برنامه شبکه ملی اطلاعات با همکاری کمیته‌های فنی و حوزه های سیاست گذاری در دستور کار است، خاطر نشان کرد: عزم وزارت ارتباطات این است که با همکاری مجموعه شرکت‌های بخش خصوصی و شرکت های تابعه این وزارتخانه خدمات فناوری اطلاعات با سرعت و کیفیت لازم در اختیار مردم قرار گیرد.
 
*تدوین استراتژی باند پهن در کشور
 
 رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین از تدوین استراتژی باند پهن در کشور برای افزایش سرعت و کیفیت دسترسی خبر داد و گفت: بهبود سرعت و کیفیت اینترنت در دستور کار قرار دارد.
 
 وی با بیان اینکه هم اکنون نیز کاربران اینترنت در دریافت اینترنت پرسرعت محدودیتی ندارند و به تناسب نیازشان از شرکت‌های مختلف اینترنت با سرعت دریافت می‌کنند، خاطر نشان کرد: مشکلی که هم اکنون کاربران اینترنت با آن مواجهند مربوط به کیفیت اینترنت است که از میزان پهنای باندی که دریافت می‌کنند بسیار پایین‌تر است.
 
 جهانگرد گفت: در حال حاضر کشور با کمبود پهنای باند بسیار زیاد مواجه است و در این زمینه باید برنامه ای برای کیفیت سرویس و پهنای باند ورودی به کشور پیدا کنیم.
 
 *اجرای برنامه جهشی برای افزایش ظرفیت اینترنت
 
 معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در آغاز کار دولت میزان ارتباط اینترنت بین‌الملل 70 گیگابیت بر ثانیه بود، گفت: هم اکنون و با روش افزایش ظرفیت و انتقال میزبانی پایگاههای اطلاع رسانی، راندمان را تا حدود 30 گیگابیت افزایش داده ایم که انتظار داریم این روند تا پایان امسال به 120 گیگابیت برسد.
 
وی از اجرای برنامه جهشی برای افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.
 
 معاون وزیر ارتباطات از طرح آزادسازی واردات پهنای باند به کشور خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است. رگولاتوری از نظر قانونی در حال بررسی این موضوع است و ما موافق هستیم که بخش خصوصی زیر نظر شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند اینترنت در کشور را تامین و توزیع کند.  
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد پروژه موتور جستجوی بومی نیز گفت: هم اکنون چند پروژه در حال کار است و چند پروژه نیز سفارش شده است که به لحاظ فنی تاکنون 3 نوع موتور جستجو در بازار خدمات ارائه می‌کنند؛ در همین حال دو مورد موتور جستجوی بومی نیز مورد حمایت سازمان فناوری اطلاعات قرار گرفته و تحقیقات آن در حال انجام است که پیش بینی می‌کنیم تا سال آینده زیر بار برود و تقاضای کاربران را در این زمینه پاسخ دهد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مکس پین بازدید : 257 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایرنا: رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی وعلوم جوی گفت: نخستین پایگاه دایمی ایران در قطب جنوب راه اندازی می شود که این مساله به تصویب شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری ( عتف) رسیده است.

 ˈ وحید چگینی ˈ روز دوشنبه در نشست خبری افزود: 4 سال گذشته ایجاد اولین پایگاه دایمی ایران در قطب جنوب از سوی موسسه ملی اقیانوس شناسی وقت مطرح و به وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارایه شد که بعد از بررسی در کمیسیون عتف مورد موافقت قرار گرفت.

وی تاکید کرد: حضور ایران در قطب جنوب ضروری است زیرا قوانین جهانی ثابت نیست و ممکن است بعد از مدتی تغییر کند و راه برای حضور کشورها از جمله ایران در قطب جنوب محدود شود.

چگینی گفت: قطب جنوب منطقه وسیعی بین اروپا و آفریقاست که دارای معادن و کانی های فراوان ، نفت و گاز است ، هرچند اکنون بهره برداری از آنها ممنوع است اما ممکن است در آینده برای کشورهایی که در آنجا حضور دارند آزاد شود بنابراین حضور ایران در این منطقه و استفاده از این معادن ضروری است.

وی با بیان اینکه اکنون فقط امکان انجام کارهای تحقیقاتی در قطب جنوب وجود دارد افزود: می توان در مباحث ماهواره ، فیزیک و شیمی دریا، زمین شناسی دریا ، زیست شناسی دریا ، نجوم ، تحقیقات پزشکی و اقیانوس شناسی و تربیت فضا نورد در قطب جنوب کارهای تحقیقاتی انجام داد.

چگینی ادامه داد: بر این اساس قرار است در6 مرحله و در مدت 5 سال کار تاسیس اولین پایگاه دایمی ایران در قطب جنوب با هزینه ای حدود 300 میلیارد تومان انجام شود که برای رسیدن به این منظور مرکز ملی تحقیقات جنوبگان با تصویب وزارت علوم تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی راه اندازی شد.

وی گفت: حتی با برخی کشورها که اکنون در قطب جنوب پایگاه دارند مذاکره کردیم تا زمان راه اندازی پایگاه جمهوری اسلامی ایران در جنوبگان، با آنها همکاری کنیم که در حال بررسی است، البته استرالیا از ایران دعوت کرد تا درمذاکره ای با این هدف شرکت کند.

چگینی افزود: برای حضور مشترک در قطب جنوب می توانیم با کشورهای امریکای جنوبی ، روسیه ، هند ، پاکستان ، برزیل ، آرژانتین و فرانسه نیز وارد مذاکره شویم، حتی با مالزی هم که به تازگی پایگاه خود را در جنوبگان راه اندازی کرده می توانیم دراین باره مذاکره کنیم.

وی اظهار داشت: 71 درصد کره زمین را آب فرا گرفته است و اعتبار کنونی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی وعلوم جوی جوابگوی نیاز کارهای تحقیقاتی در جنوبگان نیست از این رو کشور به سازمان اقیانوسی نیاز دارد.

70 درصد کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیما ساخته شده است
چگینی در ادامه به روند ساخت کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیما در کشور اشاره کرد و گفت: در برآورد های اولیه تمام اعتبار مورد نیاز برای ساخت این کشتی 9 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با افزایش قیمت ارز این رقم به 25 میلیارد تومان یعنی سه برابر برآورد اولیه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قرار بود این کشتی در پایان 91 به بهره برداری برسد پیش بینی کرد: کشتی در خرداد ماه سال 93 به آب انداخته شود.

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی وعلوم جوی با بیان اینکه تاکنون 11 میلیارد تومان از اعتبار 25 میلیارد تومانی تامین شده است ، ابراز امیدواری کرد: اعتبارات باقیمانده هم به زودی تامین شود. در این زمینه با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مکاتبات لازم انجام شده است.

محققان ایرانی به پایین ترین عمق آب اقیانوس ها فرستاده می شوند
چگینی اظهارداشت: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی یک برنامه 10 ساله تعریف کرده تا در این مدت به رتبه اول در زمینه اقیانوس شناسی در منطقه دست یابد.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف برنامه های متعددی را برای خود تعریف کرده که ساخت زیردریایی برای آبهای عمیق یکی از آنهاست که در مرحله اول تا عمق 2 هزار متر ، مرحله دوم 4 هزار متر و مرحله سوم 7 هزار متر پیش بینی شده است.

چگینی گفت: هدف از ساخت زیردریایی این است که محققان ایرانی به عمیق ترین بخش اقیانوس ها فرستاده شوند که برآوردهای اولیه اعتباری حدود 20 میلیارد تومان را پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: فعالیت هایی در زمینه داده های دریایی و اقیانوسی، پیش بینی و هشدار مخاطرات دریایی ، پیش بینی توفان های حاره ای ، کشند قرمز ، پیامدهای سونامی ، جریان شکافنده ، پایش و مدلسازی پدیده های جوی و تشکیل ناوگان ملی تحقیقاتی دریایی از دیگر برنامه های هدف 10 ساله پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی است.

چگینی گفت: ایجاد آزمایشگاه های ثابت زیر آب، سیار دریایی و راه اندازی دانشگاه شناور با کمک کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیما از دیگر برنامه های پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی است.

اجرای گشت تحقیقاتی دریایی خلیج فارس و دریای عمان بازتاب جهانی و منطقه ای داشته است
وی گفت: بزرگترین گشت تحقیقاتی دریایی خلیج فارس و دریای عمان از نظر مدت زمان اجرا انعکاس جهانی و منطقه ای داشته که از یک سال گذشته آغاز شد و تاکنون در 8 مرحله اجرا شده است.

چگینی افزود: پارامترهایی همچون فیزیک دریا، شیمی دریا، دما، شوری، کدری، اکسیژن محلول در آب ، رسوبات بستر، نمونه گیری از پلانگتون ها و کفزیان در این گشت تحقیقاتی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.

وی اظهارداشت: برای اجرای این گشت تحقیقاتی یک میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که از این مقدار 560 میلیون تومان آن تامین شده است.

 http://funmaxtv.mihanblog.com/

 
مکس پین بازدید : 348 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

   نوشته شده توسط: FUN MAX    



گروه عکس: در این مطلب توری کوتاه در دنیای حیوانات و لحظات زیبایی که ثبت شده‌اند، خواهیم داشت.

"تونی فلشمن"، عکاس حرفه‌ای، لحظه شیرجه یک مرغ ماهیخوار (کینگ فیشر) برای تهیه ناهار خود را ثبت کرده است. به گفته فلشمن، مدت انتظار برای تهیه تصویر از مرغ‌های ماهیخوار می تواند بین 10 دقیقه تا چهار ساعت متغیر باشد.


پلنگ برفی خواب آلود در باغ وحش مادرید خمیازه‌ای عمیق می کشد.
 

"لوسی چین"، عکاس برزیلی، هنگامی که همراه خانواده خود برای گذراندن تعطیلات در گاریبالدی، اورگان به سر می برد، این تصویر را گرفته است. به نظر می رسد این صدف زبان خود را بیرون آورده و قصد مسخره کردن وی را دارد!


شترهای دو کوهانه مسیر خود در بیابان "شیانگ شوان" (Xiangshawan) در چین را طی می کنند.


یک قورباغه درختی در جمبر (Jember)، اندونزی برای در امان ماندن از باران زیر یک برگ پناه گرفته است. این قورباغه برگ را به مدت 30 دقیقه نگه داشته تا بارش باران به پایان برسد.


یک سگ ماده در کنار توله خود به یک توله ببر 10 روزه در باغ وحش هفی (Hefei) در استان آن هوی چین شیر می دهد. مادر این توله ببر که نخستین بارداری خود را تجربه کرده از شیر کافی برای تغذیه فرزند خود برخوردار نیست.


"اسنوتی" 65 ساله پیرترین گاو دریایی جهان است که در اسارت زندگی می کند. این گاو دریایی در سال 1948 در میامی به دنیا آمده و راز طول عمر آن به رژیم غذایی کاهو روزانه آن باز می گردد.


با توجه به افزایش دما در اروپا، ببر سفید باغ وحش Ouwenhand در هلند نیز خود را با شنا و آب تنی خنک می کند.


بچه کرگدن سیاه به همراه مادر خود در باغ وحش کرفلد در آلمان استراحت می کند. کرگدن سیاه یکی از گونه‌های به شدت در معرض خطر انقراض است. این بچه کرگدن یک ماه زودتر از پیش بینی‌ها به دنیا آمده است.


لاک پشت‌های پشت چرمی تازه متولد شده مسیر خود در خطوط ساحلی شرق آفریقای جنوبی به سوی دریا را دنبال می کنند.


یک جفت طوطی هندی تازه متولد شده به دام شکارچیان محلی افتاده و در "ناگالند" یکی از ایالت‌های شمال شرقی هند به فروش گذاشته شده‌اند. در این منطقه شکار گونه‌های مختلف حیوانات برای مصرف و یا فروش رایج است. به رغم ممنوعیت تجارت تمامی گونه‌های پرنده از سال 1990 تاکنون در هند، سالانه هزاران طوطی شکار شده و خرید و فروش می شوند.


"نانوک"، توله خرس قطبی هشت ماهه، از یک استوانه پلاستیکی برای حفاظت سر خود از نور خورشید در باغ وحش برنو در جمهوری چک استفاده می کند.

مکس پین بازدید : 225 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

گروه جامعه: پدیده ها و اتفاقات عجیب و غریب در دنیای امروز کم نیست، از پدیده های طبیعی گرفته تا راهکارهای عجیب افراد برای حل مسائل روزانه و حتی ماجراجویی برخی افراد؛ در این بین عکاسان تنها با حضور تصادفی و یا به موقع می توانند تصویر جذابی برای دیگران رقم بزنند.

در بخش نخست عکس هایی مشاهده می کنید از حیات و حش که نبرد فیل و اسب آبی در میان آنها بیشترین بازتاب را در بخش عجیب ترین های هفته رسانه های خارجی داشته است.

در ادامه محبت مادرانه یک میمون به بچه گربه که در شبکه اجتماعی منتشر شده است و تصاویر مشابهی از حس مادری در دنیای حیوانات را می بینید. در ادامه حرکات عجیبی چون ماجراجویی دو بند باز، حرکات محیرالعقول رانندگان بر روی دیوار مرگ و موانع انسانی هم به چشم می خورد؛ در این بخش کشیدن هواپیما با پلک هم در نوع خود عجیب و باور نکردنی است. عکس های پایانی این مجموعه هم از معماری عجیب یک خانه و موج سواری خطرناک در دریای توفانی است.








....................





























http://funmaxtv.mihanblog.com/

 

مکس پین بازدید : 307 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

نشنال جئوگرافی عکس های ارسالی را در بخش رقابتی این پایگاه به معرض نمایش می گذارد و مخاطبان می توانند در رای گیری برترین های سال شرکت کنند. برندگان این مسابقه از جایزه ده هزار دلاری و نیز سفر به مقر نشنال جئوگرافی در واشنگتن برخوردار می شوند.

علاقمندان می توانند تا 30 نوامبر فرصت دارند آثار خود را به دفتر نشنال جئوگرافی ارسال کنند و در صورت پذیرش در مسابقه شرکت کنند.

در زیر تعدادی از آثار پذیرفته شده در بخش رقابتی این مسابقه را می بینید.


روباه قرمز در صحرای "تتفورد" انگلستان. عکاس: سام موریس


حرکت حلزون بر روی یک گیاه. آمستردام، هلند. عکاس: هارن وولتر


عبور قطار از مناظر جنگلی شهر "میشیما" در ژاپن. عکاس:‌تروئو آرایا


نمایی از شنای لاک پشت در جزیره "تخوا"  عکاس: وینسنت تروچت


شامپانزه ماده در مرکز حمایت از شامپانزه ها در سانکا یونگ.عکاس: آلیسون لیچ


نبرد دو ملخ موسوم به "قاطرکش"بر روی یک شاخه درترکیه . عکاس: مهمت کاراکا


غروب آفتاب در سواحل ویسکانسین. عکاس: آدام دورن


خاک بازی کودک با سگش در کارولینای شمالی. عکاس: کریستوفر بندر

 

 

http://funmaxtv.mihanblog.com/

مکس پین بازدید : 283 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

اولین نشانه های رفتار 100 روزه سیاست خارجی موفق دولت ظاهر شد

 

بازگشت غول های خودروسازی به ایران

 

برخی خودروسازان خارجی می‌خواهند سایت‌های تولید خودرو در داخل کشور را خریداری کنند. این خودروسازان می‌خواهند قطعات را به صورت آماده وارد و فقط در داخل کشور مونتاژ کنند. . .

 

تدبیر24 : خودروسازان خارجی به ایران می‌آیند. این جمله‌ای است که از چند ماه پیش و همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید زیاد شنیده شده است. صنعت خودروسازی که طی چند سال اخیر به دلیل سیاست‌هایش در زمینه افزایش قیمت خودرو مورد هجمه سنگین افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گرفته حالا قصد دارد با استفاده از شرکای خارجی سر و سامانی به وضعیت خود دهد. صنعت خودروسازی در حال حاضر در بدترین شرایط چند دهه اخیر خود قرار گرفته است. تولید خودرو در سال قبل و امسال با کاهش نزدیک به 50درصدی مواجه شده و بسیاری از شرکای خارجی این صنعت نیز به دلیل تشدید تحریم‌ها از کشور رفته‌اند. افزایش پیاپی قیمت خودرو نیز باعث شده تا افکار عمومی ذهنیت منفی علیه صنعت خودروسازی پیدا کنند. اما صنعت خودروسازی در حالی بدترین دوران خودرو را سپری می‌کند که به نظر می‌رسد تنها راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کمک گرفتن از شرکای خارجی است. با توجه به اینکه ایران بزرگترین بازار خودروی خاورمیانه محسوب می‌شود و بازار خودرو در بسیاری از کشورهای جهان نیز در شرایط رکودی بسر می‌برد به نظر می‌رسد خودروسازان خارجی هم بی‌تمایل به حضور در بازار خودروی ایران نباشند. خودروسازان ایرانی اما علاوه بر بحث فروش در زمینه تولید مشترک نیز به دنبال یافتن خودروسازان خارجی معتبر هستند. از سوی دیگر اگرچه طی چند دهه اخیر دو خودروسازی بزرگ فرانسه توانستند سهم عمده‌ای را در بازار خودروی ایران به‌دست آورند اما بعد از خروج پژو از ایران و تحریم قطعات صادراتی به کشورمان و همچنین بعد از موضع‌گیری منفی فرانسه در مذاکرات ایران و 1+5 به نظر می‌رسد بازگشت خودروسازان فرانسوی به ایران با همان شرایط سابق با اما و اگرهای زیادی مواجه شده است.

 

در چنین شرایطی قرار است همایشی در آذر ماه امسال برگزار شود که به گفته برگزارکنندگان این همایش قرار است نمایندگانی از خودروسازان بزرگ خارجی نیز در این همایش شرکت کنند. به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، حضور خودروسازان بزرگ کشورهای آلمان، فرانسه، کره‌جنوبی و ژاپن در ایران قطعی شده است. تاکنون شرکت‌های بزرگ خودروسازی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره و ژاپن به دعوتنامه ارسال شده برای حضور در همایش بین‌المللی صنعت خودرو پاسخ مثبت داده‌اند. این شرکت‌ها جزء خودروسازان برتر جهانی هستند و برندهای مطرح صنعت خودروی جهان را تولید می‌کنند که ازجمله آنها می‌توان به شرکت خودروسازی بنز اشاره کرد. گذشته از خودروسازان جهانی حضور قطعه‌سازان صاحب نام به‌ویژه در تولید قطعات خاص نیز در ایران قطعی شده است. ضمن آن‌که رئیس انجمن جهانی خودروسازان هم در ایران حضور خواهد یافت. با توجه به پذیرش دعوتنامه ارسالی از سوی بیشتر خودروسازان بزرگ جهانی پیش‌بینی می‌شود با برگزاری این همایش حجم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران افزایش یابد. برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو با هدف تولید مشترک خودروسازان جهانی در ایران صورت گرفته و دست‌اندرکاران آن با هرگونه واردات خودرو به صورت آماده مخالفند.

 

در چنین شرایطی رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران نیز خبر داد که برخی خودروسازان خارجی به دنبال خرید سایت‌های داخلی برای مونتاژ خودرو در داخل کشور هستند. گلوردی گلستانی با اشاره به اینکه صنعت خودرو صنعت مهمی در کشور بود اما رقبای خارجی به دنبال تضعیف آن هستند، افزود: شنیده شده برخی خودروسازان خارجی می‌خواهند سایت‌های تولید خودرو در داخل کشور را خریداری کنند. این خودروسازان می‌خواهند قطعات را به صورت آماده وارد و فقط در داخل کشور مونتاژ کنند. در آن صورت صنعت قطعه بیش از پیش تضعیف شده و مونتاژ خودرو در داخل کشور به معنای ایجاد اشتغال برای قطعه سازان خارجی در خارج از کشور خواهد بود. وی افزود: هم اکنون نیز یک خودروساز داخلی که عمده مالکیت آن در اختیار خارجی‌ها است قطعات را به صورت آماده وارد کرده و فقط در داخل کشور مونتاژ می‌کند.

 

در همین حال برخی رسانه‌ها از ابراز تمایل برخی خودروسازان خارجی برای خرید سهام دو خودروساز بزرگ ایرانی خبر داده‌اند. با این حال ایسنا در این باره نوشت: در حالی اخباری درباره ابراز تمایل جنرال‌‌موتورز و رنو برای خرید سهام خودروسازان‌ ایرانی منتشر شده که این شرکت‌ها چنین اخباری را تکذیب می‌کنند. اخیرا برخی رسانه‌ها در اخباری مدعی ابراز تمایل و مذاکره شرکت‌های جنرال ‌موتورز و رنو با ایران خودرو و پارس خودرو برای خرید بخشی از سهام این شرکت‌ها شده‌اند. انتشار این اخبار در حالی است که فعالان صنعت خودرو از چنین موضوعی ابراز بی‌اطلاعی کرده و در شرایط فعلی هرگونه احتمال صحت چنین اخباری را زیر سوال می‌برند. پیگیری‌ها از شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو نیز نشان می‌دهد که این خودروساز هرگونه مذاکره با خودروسازان خارجی را در زمینه خرید سهام شرکت‌های داخلی تکذیب کرده اند. در این وضعیت یکی از فعالان صنعت خودرو انتشار چنین اخباری را به تلاش برخی سهامداران شرکت‌های خودروساز داخلی برای تاثیرگذاری بر قیمت سهام این شرکت‌ها در بازار بورس اوراق بهادار نسبت می‌دهد. یک فعال صنعت خودرو می‌گوید: یکی - دو هفته گذشته گزارش عملکرد شش ماهه خودروسازان داخلی به بورس ارائه شد که براساس آن تمام شرکت‌ها در شش ماهه نخست سال زیان هنگفتی داشته‌اند. وی با بیان اینکه با این حال و برخلاف این گزارش‌ها ارزش سهام این شرکت‌ها در یکی - دو هفته اخیر رو به رشد بوده است، خاطرنشان می‌کند: ‌مطمئنا بخش قابل توجهی از این رشد ناشی از اخبار منتشر شده در رابطه با ابراز تمایل خودروسازان خارجی برای خرید سهام شرکت‌های خودروسازی داخلی بوده است. این فعال صنعت خودرو ادامه می‌دهد: در واقع برخی فعالان بورسی فریب اخبار منتشر شده در این زمینه را خورده و به این ترتیب تمایل برای خرید سهام شرکت‌های خودروساز بورسی افزایش و در نتیجه قیمت این سهام نیز رشد یافته است.

وی به ایسنا می‌گوید: نکته قابل توجه این است که اولین بار خبر مربوط به ابراز تمایل خودروسازان خارجی برای خرید سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در صفحه بورس یک روزنامه سراسری منتشر شد که خود نشان دهنده تلاش برای تاثیرگذاری بر نگرش فعالان بورسی نسبت به سهام شرکت‌های خودروسازی است. این فعال صنعت خودرو با بیان اینکه مطمئنا در شرایط فعلی امکان مذاکره خودروسازانی چون جنرال‌‌موتورز و رنو برای خرید سهام خودروسازان داخلی وجود ندارد، تصریح می‌کند: ‌فراتر از آن خرید سهام مطمئنا برای خودروسازان خارجی جذاب نخواهد بود زیرا از این طریق آنها فقط مالک سهام و نه مجموعه زیرساخت‌ها و خطوط تولید خودروسازان خواهند شد که چنین چیزی فاقد هرگونه جذابیت برای شرکت‌های خودروساز خارجی است. وی خاطرنشان می‌کند: ‌حدود چهار سال پیش یک خودروساز چینی مالکیت عمده شرکت مدیران خودرو را خریداری و کنترل این شرکت را در دست گرفت اما مطمئنا خودروسازان خارجی با خرید سهام خودروسازان داخلی در بورس نمی‌توانند کنترل این شرکت‌ها را در دست بگیرند؛ بنابراین هیچگاه پول خود را صرف خرید سهام خودروسازان داخلی نخواهند کرد. در این شرایط دو روز پیش نماد شرکت ایران خودرو در بورس نیز پس از مدتی توقف در حالی بازگشایی شد که برخلاف انتظارها ارزش سهام این شرکت به جای کاهش، هفت درصد نیز افزایش یافت. بعد از اینکه نماد ایران خودرو در روز 19 آبان ماه به دلیل تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم متوقف شده بود، این شرکت عملکرد شش ماهه خود را منتشر و از زیان 31 تومانی برای هر سهم خبر داد

http://funmaxtv.mihanblog.com/

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
  • بهترین و بروزترین سایت تفریحی سرگرمی - بهترین و بروزترین سایت تفریحی سرگرمی در ایران" target="_blank" href="/Daily=101364"> بهترین و بروزترین سایت تفریحی سرگرمی (5)
  • عینک آفتابی مردانه" target="_blank" href="/Daily=101271"> عینک آفتابی مردانه (4)
  • عینک آفتابی مردانه" target="_blank" href="/Daily=101269"> عینک آفتابی مردانه (5)
  • تبادل لینک" target="_blank" href="/Daily=101268"> تبادل لینک (8)
  • خرید عینک آفتابی" target="_blank" href="/Daily=101168"> خرید عینک آفتابی (6)
  • خرید شارژ ایرانسل - اتو شارژ ایرانسل" target="_blank" href="/Daily=101167"> خرید شارژ ایرانسل (4)
  • لینک سی | تبادل لینک رایگان (519)
  • ایران گویا (741)
  • فون عروس و داماد - فون عروس و داماد" target="_blank" href="/Daily=101164"> فون عروس و داماد (5)
  • تبادل لینک هوشمند - تبادل لینک هوشمند" target="_blank" href="/Daily=101163"> تبادل لینک هوشمند (4)
  • همه چی درهمه از عشق بگیر تا جک و کلکل (271)
  • تبادل لینک - تبادل لینک سه طرفه رایگان" target="_blank" href="/Daily=101095"> تبادل لینک (3)
  • تبادل لينك سه طرفه - كاملا هوشمند، اتوماتيك و رايگان" target="_blank" href="/Daily=101094"> تبادل لینک (6)
  • جدیدترین رمزهای NOD32 (704)
  • تبادل لینک - تبادل لینک" target="_blank" href="/Daily=100892"> تبادل لینک (4)
  • سایت تبادل لینک - تبادل لینک رایگان" target="_blank" href="/Daily=100891"> سایت تبادل لینک (4)
  • گن لاغری مردانه" target="_blank" href="/Daily=100890"> گن لاغری مردانه (6)
  • تبادل لینک - سیستم تبادل لینک" target="_blank" href="/Daily=100889"> تبادل لینک (6)
  • خرید ساعت " target="_blank" href="/Daily=100888"> خرید ساعت دیواری فانتزی (4)
  • سایت تبادل لینک - تبادل لینک رایگان" target="_blank" href="/Daily=100887"> سایت تبادل لینک (5)
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 388
  • بازدید ماه : 388
  • بازدید سال : 9,564
  • بازدید کلی : 189,969